سریع‌ترین راه جوانسازی پوست

با افزایش سن، به دلیل کاهش روند کلاژن سازی، پوست رفته رفته پیرتر شده دچار افتادگی، کاهش حجم و چین و چروک خواهد شد. خوشبختانه امروزه روشهایی برای بازگشت سرعت کلاژن سازی، نظیر تحریک سلول‌های پوست به روشهای مختلف وجود دارد. از جمله این روشها می‌توان به لیزر، انواع کرم‌ها و محصولات ضد چین و چروک، دستگاه‌های لیفتینگ و رفع چین و چروک، جراحی‌های مختلف و تزریق چربی، تزریق فیلر و بوتاکس اشاره کرد.

چروک‌های صورت معمولاً بیشتر در پوست اطراف چشم اتفاق می‌افتد زیرا پوست این قسمت بسیار لطیف، نازک و حساس است و مستعد چین و چروک می‌باشد. بدیهی است این امر بسیار ناراحت کننده است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد در صدد رفع یا جلوگیری از بروز آن هستند. استفاده از کرم‌های ضد چروک مستلزم صرف زمان هستند و عمدتاً تاثیر چندانی ندارند و جراحی‌ها هم به دلیل داشتن عوارض سنگین بعد از عمل، برای بسیار از افراد گزینه مناسبی به شمار نمی‌روند.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های لیفتینگ و جوانسازی پوست، توانسته‌اند نتایج رضایت بخشی برای شما فراهم کنند و این امکان را به شما بدهند که آثار جوانسازی را روی پوست خود مشاهده نمایید. این دستگاه‌ها با استفاده از ایجاد فرکانس‌های رادیویی، باعث تولید مجدد کلاژن در پوست و افزایش ضخامت و تراکم پوست می‌شوند. در ادامه به معرفی دو روش جوانسازی مجهز به فن آوری روز دنیا می‌پردازیم.

 

هایفوتراپی

هایفوتراپی همانند دستگاه سونوگرافی، بر اساس امواج صوتی یا اولتراسوند با نفوذ عمیق بر روی پوست تاثیر می‌گذارد. با این تفاوت که امواج هایفوتراپی خاصیت درمانی داشته و شدت امواج آن بیشتر است. استفاده از امواج اولتراسوند در سونوگرافی از گذشته تا به امروز بی خطر بودن این تکنولوژی را اثبات می‌کند. این روش بدون درد بوده و زمان درمان آن کم می‌باشد. دستگاه هایفوتراپی با تنظیم عمق نفوذ، برای انواع پوست و مناطق مختلف مناسب است.

امواج هایفوتراپی با تجمع زیر پوست و ایجاد گرما تا 70 درجه سانتی گراد باعث گرم شدن، تحریک بافتی به تولید کلاژن و چربی سازی می‌گردند، که این روند به سفت شدن و لیفت پوست کمک می‌کند. همچنین به دلیل عبور انرژی از اپیدرم و تجمع گرما در عمق پوست هیچ آسیبی به سطح پوست نمی‌رسد.

تاثیر هایفو در جوانسازی و لیفت پوست حدوداً پس از گذشت سه ماه از جلسه درمانی، آغاز می‌شود. در این روش نیاز به استراحت بعد از انجام هایفوتراپی نیست چون هیچ آسیب و زخمی در سطح پوست ایجاد نمی‌کند و به راحتی می‌توان ساعتی بعد از آن، فعالیت‌های روزانه را از سر گرفت. با توجه به این مزیت‌ها هایفوتراپی امروزه یکی از موثرترین شیوه‌های جوانسازی و لیفت صورت است.

آر اف فرکشنال

در روش آر اف فرکشنال با ورود سوزن‌های بسیار ظریف به پوست و انتقال امواج رادیوفرکوئنسی از طریق این سوزن‌ها به اپیدرم پوست، سلول‌های پوست گرم شده و به تولید کلاژن تحریک می‌شوند. در آر اف فرکشنال به دلیل اثراتی که بر لایه میانی پوست اعمال می‌شود، سطح پوست آسیب نخواهد دید و جز کمی ایجاد قرمزی و حساسیت که آن هم پس از گذشت چند ساعت مرتفع خواهد شد، عوارض دیگری را شاهد نخواهیم بود. با آر اف فرکشنال طیف وسیعی از عوارض و مشکلات پوستی قابل درمان است که همین خصیصه، آر اف فرکشنال را به یکی از بهترین روشهای جوانسازی پوست بدل می‌نماید.

هایفو بهتر است یا آر اف

در روش هایفوتراپی با ایجاد کشش عضلانی بهتر، لیفت و جوانسازی پوست صورت می‌گیرد و در آر اف فرکشنال با تولید کلاژن و تحریک پوست به کلاژن سازی بیشتر، جوانسازی ایجاد می‌شود. در هایفوتراپی شما تاثیری روی سطح پوست مشاهده نخواهید کرد و صرفاً لیفت پوست و جوانسازی قابل انجام است در صورتی که با آر اف فرکشنال بسیاری از مشکلات سطح پوست مانند جوش، اسکار آکنه و اسکارهای ناشی از جراحات پوستی، کنترل چربی پوست، درمان منافذ باز پوست در حد قابل قبول و … را مشاهده خواهید نمود. (برای آشنایی بیشتر با کاربردهای آر اف فرکشنال اینجا کلیک کنید).

روش آر اف فرکشنال در چند جلسه انجام می‌شود و اثر تدریجی دارد اما روش هایفوتراپی در یک جلسه قابل انجام است. در روش آر اف فرکشنال، امواج به لایه‌ اپیدرم نفوذ کرده و فراتر از لایه دوم پوست پیش نمی‌روند درحالی که هایفوتراپی امواج را به عمق پوست نفوذ خواهد داد.

 

 

با توجه به توضیحات داده شده، با در نظر گرفتن وسیع الطیف بودن آثار درمانی آر اف فرکشنال نسبت به هایفوتراپی، می‌توانیم به ذکر این نکته اکتفا کنیم که این دو روش در جوانسازی، می‌توانند اثر هم پوشانی داشته باشند و در کنار هم آثار درخشانی در پوست ایجاد کنند.

asiatebadmin951
ارسال دیدگاه